Comedy reborn

Funny People, Judd Apatow’s last opus is currently coming out, week after week, across the world. It resembles nothing we have seen in contemporary comedy. Independencia follows this phenomenon as it spreads around the world, from Kazakhstan to New Zealand, trying to unravel the nature and components of this original blend of stand-up, drama and comedy. We will try, through these chronicles and the answers we will receive from critics and viewers around the world, to better understand the new cinematic writing it develops. How did a cinema devoted to the exploration of the wonders of geekdom turn into such a singular, humanistic record of daily life, in tune with the pulse of its affective rythm ? /////// Funny People, dernier

opus de Judd Apatow, sort, semaine après semaine, à travers le monde. Cela ne ressemble à rien que nous avons vu en matière de comédie contemporaine. Independencia suit ce phénomène à mesure qu’il se propage, du Kazakhstan à la Nouvelle Zélande, en tentant de mettre en évidence la nature et les composantes de ce mélange original de stand-up, de drame et de comédie. À travers ces chroniques et les réponses que nous recevrons de critiques et de spectateurs, nous essaierons de mieux comprendre cette nouvelle écriture. Comment un cinéma voué à l’exploration des merveilles de la geekitude s’est-il donné une telle capacité, singulièrement humaniste, d’enregistrer le rythme affectif de la vie quotidienne ?

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